Muodissa tavataan sanoa, että aikaisemmin muodissa olleet asiat palaavat takaisin muotiin noin 15-25 vuoden sykleissä. Toisinaan kyseinen muoti palaa takaisin juuri sellaisena kuin se oli aikaisemminkin, toisinaan otetaan vain vaikutteita kyseisestä muodista. Graafisen suunnittelun kohdalla voisi sanoa samaa. Toisin kuin muodissa, graafisessa suunnittelussa juuri pinnalla olevat asiat eivät vaihdu kalenterin mukaan, vaan trendit pysyvät noin 2-3 vuotta. Tähän aikaan sisältyy koko trendin elinkaari. Alku tai syntyminen, jolloin vain muutama suunnittelija käyttää kyseistä tyyliä, leviäminen useampien suunnittelijoiden käyttöön ja trendi -leiman saaminen sekä siirtyminen trendistä niin sanotuksi peruskauraksi.
Suunnittelussa ammennetaan usein inspiraatiota aikaisemmilta vuosilta ja vuosikymmeniltä ja toisinaan nämä inspiraatiot nousevat trendeiksi asti. Retrouden suosio perustuu yleensä siihen, että tietylle ikäpolvelle kyseinen ilme on tuttua ja tunteita herättävää, nuoremmalle sukupolvelle se taas on uutta ja eri tavalla tunteita herättävää.
Tällä hetkellä graafisessa suunnittelussa on havaittavissa 90-luvun ilmeestä ammennettavaa inspiraatiota. 90-luvulta muistetaan ainakin brittipopin suuri suosio, grunge -musiikki, tekno sekä tietenkin sellaiset tunnetut TV:n komediasarjat kuin Seinfeld ja Frendit. 90-luvun lopulla pinnalla olivat amerikkalaiset kiiltokuvamaiset poikabändit sekä Britney Spearsin kaltaiset nuoret naisartistit. Frendien uusintoja esitetään TV:ssä ja 90-luvun brittibändit tekevät paluukeikkoja, joten ei ole mikään ihme, että myös graafinen suunnittelu on palannut hakemaan inspiraatiota tältä vuosikymmeneltä. 90-luvun tyyli on ollut jo jonkin aikaa pinnalla graafisessa suunnittelussa, sillä kyseiseltä vuosikymmeneltä on ammennettavissa niin paljon erilaisia tyylejä. Tämä mahdollistaa sen, että käytettävissä on paljon erilaisia tyylejä, joita voi yhdistää loputtomasti nykyaikaisempiin tyyleihin ja luoda niiden avulla uusia trendejä.
Yksi 90-luvulla syntynyt tuttu asia, jota 2000- ja 2010-luvuilla pilkattiin, mutta joka on taas noussut takaisin pinnalle, on Comic Sans -fontti ja sen käyttö. Fonteilla on tapana palata takaisin trendikkääksi aina tietyin väliajoin ja tällä hetkellä Comic Sans -fontti elää juuri tätä uudelleen tulemista.
90-luku ei ole tietenkään ainoa vuosikymmen, joka näkyy graafisessa suunnittelussa. Erityisesti 70-luku ja sen värikäs maailma ovat sellaisia, joihin voi usein törmätä graafisessa suunnittelussa. Graafisessa suunnittelussa yleensäkin uudet trendit ovat yhdistelmä jotain uutta ja jotain vanhaa. Tällä hetkellä pinnalla oleva maan- ja luonnonläheisyys on muunnelma 70-luvun luonnonläheisyydestä, joka esitetään tähän aikaan sopivalla nykyaikaisemmalla tyylillä. Mainonnassa on tärkeää saada katsojassa aikaan jonkinlaisia tunteita ja reaktioita, oli kyseessä sitten tuttuuden tai nostalgian tunne tai vau-efekti. Retromaisten osien lisääminen luo ainakin nostalgisuuden tunnetta, joka voi luoda yleisölle tietynlaisen tunneyhtymän. Jos mietitään vaikkapa pitkäaikaisia tunnettuja tuotemerkkejä elintarvikkeiden kohdalla, he käyttävät paljon tällaista esitystapaa mainoksissaan, voidaan esimerkiksi kuvata perheitä useammalta eri vuosikymmeneltä ja jokaisessa niissä on yhdistävänä tekijänä kyseinen tuote.