Oikeiden logon värien hankkiminen voi tuoda esiin yrityksesi vahvuudet ja auttaa sinua houkuttelemaan oikeita asiakkaita. Ja kuten saatat arvata, väärin yhdistelmällä voi olla käänteinen vaikutus.
Kaikki ovat kuulleet väripsykologiasta, joka kertoo meille, että värit vaikuttavat tunteisiimme ja käyttäytymisemme. Keltainen on iloinen (koska aurinko on kirkas ja keltainen!) Ja vihreä on rauhoittava (kuten nurmikossa makaaminen ja puun lehtien katsominen). Mutta merkitsevätkö nämä logon värin säännöt todella mitään liiketoiminnassa ja brändäyksessä?
Mitä värit tarkoittavat logossa?
Punaiset logot
Punainen on yleinen merkki jännityksestä, intohimosta ja vihasta. Se kiinnittää huomiota ja saa sinut erottumaan joukosta.
Oranssit logot
Oranssi on virkistävä, leikkisä väri. Valitse oranssi jos haluat erottua joukosta. Sitä käytetään harvemmin kuin punaista, mutta siinä on silti energinen lävistys.
Keltaiset logot
Keltaiset logot heijastavat saavutettavissa olevaa, aurinkoista ystävällisyyttä. Keltainen väri usein liitetään edullisuuteen ja energiaan.
Vihreät logot
Tutkimus osoittaa, että vihreää ei ole liitetty moniin brändin persoonallisuusominaisuuksiin, mutta sillä on vahvat kulttuuriset assosiaatiot. Tämä tarkoittaa, että voit käyttää vihreää melkein minkä tahansa tyyppiseen liiketoimintaan.
Siniset logot
Sininen symboloi luotettavuutta ja kypsyyttä. Sinun tulisi käyttää sitä brändilläsi, jos haluat ottaa vakavasti. Yksi asia, joka on pidettävä mielessä, on kuitenkin klassinen värien kuningas, sininen esiintyy yli puolella kaikista logoista. Jos käytät sinistä brändisi kanssa, sinun on löydettävä tapa erottua!
Violetit logot
Violetti väri logoissa liitetään usein laadukkuuden ja ammattitaitoon.
Vaaleanpunaiset logot
Pehmeästä tuhatvuotisesta vaaleanpunaisesta neon-magentaan, vaaleanpunainen voi antaa brändille modernin, nuorekkaan ja ylellisen ilmeen.
Ruskeat logot
Mitä ruskea voi tehdä brändillesi? Tee brändistäsi vahva, maskuliininen tai vakava. Ruskea on vähemmän käytetty logon väri, joten jos valitset sen, olet varma, että erotut kilpailusta.
Mustat logot
Musta on uusi musta. Haluatko näyttää ohuelta, modernilta ja ylelliseltä? Aika mennä mustalla.
Harmaat logot
Ei aivan tumma, ei aivan vaalea. Harmaa on kypsän, klassisen ja vakavan keskikenttä. Lisää tummuutta lisätäksesi mysteeriä. Mene kevyemmäksi ollaksesi helpommin saavutettavissa.
Valkoiset logot
Valkoinen on värin puuttuminen. Vaikka sinulla voi olla valkoinen logo, se on aina liitettävä pariksi toisen värin kanssa (taustana). Valkoinen on nuorekas ja taloudellinen.