Mitä käyntikorttisi kertoo sinusta?

Käyntikorttien minimitarkoitus on helpottaa ihmisten yhteydenottoa, mutta ne voivat tehdä paljon muutakin. Käyntikorttisi voi brändityökaluna vaikuttaa pysyvästi siihen, mitä ihmiset ajattelevat sinusta, varsinkin jos se on heidän ensivaikutelmansa sinusta. Ei riitä, että kokoat vain yhteen uusimmat käyntikorttitrendit ja se on siinä. Tärkeintä on valita vain ne trendit, joihin sinä ja brändisi samaistutte. Oletko retrohenkisen viivataiteen tyyppinen brändi vai kenties kirkasvärinen, kupliva kirjaintyyppi? Käyntikorttisi muotoiluvalinnat viestivät siitä, millainen ihminen olet, joten valinta kannattaa tehdä huolella.

Käyntikortin on tietenkin kerrottava oleelliset asiat sinusta ja tehtävästäsi yrityksessä sekä antaa ne yhteystiedot, joilla sinut saa kaikkein helpoiten tavoitettua. Mutta tätä kaikkea ei tarvitse tehdä tylsällä valkoisella pahvinpalasella, tänä päivänä käyntikorteissa voi leikitellä värien, muotojen ja fonttien yhdistelmillä. Jos mennään ajassa taaksepäin noin 20 vuotta, silloin käyntikortit koettiin vain isojen kihojen ja kravattikaulaisten bisnesmiesten jutuksi. Senpä takia myös käyntikortit olivat niin sanotusti vain ”pelkkää bisnestä”. Mutta tänä päivänä käyntikortit ovat ihan kaikkien juttu, oli kyse sitten Personal Trainerista, freelancer suunnittelijasta tai huoltomiehestä. Ja tämä on syy siihen, miksi käyntikortit ovat viime vuosien aikana muuttuneet enemmän persoonallisempaan suuntaan, muistuttamaan omistajaansa. Jos koet, että sinun olisi myös aika saada itsellesi juuri sinun näköisesi käyntikortti, tässä muutama esimerkki siitä, millaisia ne voisivat olla.

  1. Puhuttelevat käyntikortit: Puhuttelevat käyntikortit ovat kasvattaneet paljon suosiotaan. Puhuttelevissa käyntikorteissa voi olla esimerkiksi tekstinä, ”Hei, olen Lauri. Haluaisitko treenata kanssani? Varaa aika lauri.treenari@lauritreenaa.fi.” Myös lyhyempi teksti riittää, kuten pelkkä ”Hei” tai ”Hello”. Tällaisessa käyntikortissa on tärkeää valita oikeanlainen fontti, jotta se vastaa sitä tunnetta, jonka haluat tuoda kortissa esille.

  2. Ei-käyntikortti: Okei, tämä saattaa ehkä kuulostaa hieman oudolta. Mutta ei-käyntikortilla tarkoitetaan käyntikorttia, joka näyttää joltain ihan muulta kuin käyntikortilta. Tämä on melko uusi trendi, joka on vasta kasvattamassa suosiotaan. Hyvä esimerkki tällaisesta käyntikortista voisi olla pankinjohtajan käyntikortti, joka näyttää luottokortilta. Ei-käyntikortit on suunniteltu yleensä puoliksi ironisiksi, puoliksi erottumaan ja täysin esittelemään käyntikortin omistajan luovuutta. Niihin liittyy myös yleensä jonkinlainen visuaalinen sanaleikki, joka liittyy henkilön toimialaan.

  3. Jatkuvat kuviot: Jos haluat trendikkään, mutta silti melko perinteisen näköisen käyntikortin, joka ei kuitenkaan ole täysin yksivärinen, jatkuvat kuviot ovat tällöin hyvä valinta. Jatkuvan kuvion ideana on, että kuvio, joka alkaa kortin etupuolella, jatkuu myös kortin takapuolella. Eli jos kaksi käyntikorttia laitettaisiin joko vierekkäin tai allekkain, toisessa etupuoli ylöspäin ja toisessa takapuoli ylöspäin, muodostuisi yksi yhtenäinen kuvio. Kuvio voi olla abstrakti tai geometrinen, yksivärinen tai monivärinen. Tai jatkuva kuvio voi myös olla poikkileikattu sana tai nimi, jonka yläosa näkyy etupuolella ja alaosa takapuolella. Tässä voi siis leikkiä monilla erilaisilla vaihtoehdoilla.

Jaa:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Lue lisää

Kirjan kannet ovat kirjan myyntipakkaus

Lukeminen on aina ollut suosittu harrastus, mutta parin viimeisen vuoden aikana sen suosio on kasvanut entisestään. Pandemia oli yksi vaikuttavista tekijöistä, mutta moni muukin asia

Mitä käyntikorttisi kertoo sinusta?

Käyntikorttien minimitarkoitus on helpottaa ihmisten yhteydenottoa, mutta ne voivat tehdä paljon muutakin. Käyntikorttisi voi brändityökaluna vaikuttaa pysyvästi siihen, mitä ihmiset ajattelevat sinusta, varsinkin jos se

Kirjaudu sisään

tai