Mitä vaaditaan pienyrityksen verkkosivuilta?

Haluaisitko luoda verkkosivut pienyrityksellesi? Tuntuuko, että sinulla on paljon ideoita, mutta et oikein tiedä mistä aloittaa tai miten koota niistä yksi yhtenäinen kokonaisuus? Sivuston on oltava johdonmukainen ja mukaansatempaava, ja sen on puhuteltava juuri sinun kohdeyleisöäsi. Yrityksen verkkosivujen suunnittelussa, oli sitten kyseessä pienyritys tai suurempi yritys, tulisi ottaa huomioon seuraavat asiat:

  • saavutettavuus
  • johdonmukaisuus
  • hierarkia
  • informatiivinen sisältö
  • luettavuus

Onko verkkosivustosi brändi, sisältö ja käytettävyys johdonmukaisia? Johdonmukaisuus tuo lisäarvoa suunnittelullesi, sillä se auttaa ylläpitämään yhtenäistä ja yhtenäistä kokemusta. Hierarkkiset rakenteet yrityssivustosi sisältöä ja visuaalista ilmettä. Tarjoaako verkkosivustosi informatiivista sisältöä kävijöille? Onko se helppokäyttöinen ja käytettävissä eri laitteilla?

Kun verkkosivustoa lähdetään suunnittelemaan, on tärkeää määrittää se, mikä on sinun asiakaskuntasi. Millainen on se kohdeyleisö, jonka haluat löytävän sivustosi? Verkkosivustosi tulee olla houkutteleva jo olemassa oleville asiakkaille, sivustolla vieraileville henkilöille, joista voi tulla mahdollisia uusia asiakkaita. Mieti myös sitä, voisiko sivustosi olla saatavilla useammalla kielellä, esim. suomi, ruotsi ja englanti.

Sivuston tärkein osa on sen käytettävyys. Jos verkkosivusto on helppokäyttöinen, siitä on hyötyä esimerkiksi kävijöiden tyytyväisyydessä, nopeammissa latausajoissa, pienemmissä kehityskustannuksissa ja -ajoissa sekä käyttäjien sitouttamisessa. Jos sivuston käytettävyys on huono, vierailijat poistuvat sivustolta nopeasti ja tällä on negatiivinen vaikutus yrityksen toimintaan. Huonoja esimerkkejä käytettävyydestä ovat hitaat latausajat, sekava navigointi, puuttuvat tiedot tai yleinen huono ulkoasu.

Käytä hierarkiaa ohjataksesi kävijät verkkosivustosi tärkeimpiin kohtiin. Sisällön jakelu ja tietoarkkitehtuuri määräävät, miten kävijät käyttävät sivustoasi ja määrittävät heidän käyttäjävirtansa. Hierarkian tulisi olla läpinäkyvää, helposti läpikäytävissä ja hyvin järjestetty. Hierarkian avulla yrityksesi voi keskittyä avainkohtiin ja tärkeimpiin asioihin. Vahva visuaalinen hierarkia helpottaa myös käyttäjien tehtävien suorittamista pienyrityksen verkkosivustolla.

Erittäin tehokkaat verkkosivustot on optimoitava oikein. Jos pienyrityksen verkkosivustosi lataaminen kestää liian kauan tai jos siinä on pitkiä animaatioita, käyttäjät poistuvat nopeasti sivustolta ärsyyntymisen, häiriötekijöiden tai kiinnostuksen menettämisen vuoksi. Optimoi sivustosi myös mobiilikäyttöä varten. Ajattele pienyrityksesi kävijöitä. Optimoitu verkkosivusto on helpommin saavutettavissa ja ottaa paremmin huomioon ne, joilla ei ole nopeita tai luotettavia internetyhteyksiä.

Verkkosivujen on oltava mukautuvia, skaalautuvia ja tuettuja monilla laitteilla. Kävijät käyttävät erilaisia käyttöliittymiä, kuten pöytäkoneita, kannettavia tietokoneita, älypuhelimia ja tabletteja. Varmista, että pienyrityksesi verkkosivusto on joustava ja tukee useita alustoja. Tällöin varmistat huomattavasti enemmän liikennettä sivustollesi.

Älä myöskään unohda verkkosivuston ylläpitoa. Varmista, että verkkosivustollasi on aina viimeaikaisimmat tiedot sekä se, että yhteystiedot ovat helposti löydettävissä. Jos sivustoa ei päivitetä usein ja se on täynnä vanhentunutta tietoa, sivuston kävijämäärä lähtee hyvin nopeasti laskuun ja sillä on negatiivisia vaikutuksia yrityksesi toimintaan. Hyvän graafisen suunnittelijan kanssa voit ottaa huomioon kaikki yllämainitut asiat ja saada pienyrityksellesi hyvin toimivat ja omannäköiset verkkosivut.

Jaa:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Lue lisää

Kirjan kannet ovat kirjan myyntipakkaus

Lukeminen on aina ollut suosittu harrastus, mutta parin viimeisen vuoden aikana sen suosio on kasvanut entisestään. Pandemia oli yksi vaikuttavista tekijöistä, mutta moni muukin asia

Mitä käyntikorttisi kertoo sinusta?

Käyntikorttien minimitarkoitus on helpottaa ihmisten yhteydenottoa, mutta ne voivat tehdä paljon muutakin. Käyntikorttisi voi brändityökaluna vaikuttaa pysyvästi siihen, mitä ihmiset ajattelevat sinusta, varsinkin jos se

Kirjaudu sisään

tai