Miten markkinoida yritystä, jolla ei ole fyysistä tuotetta

Kun olet käynnistämässä yritystä, on paljon asioita, jotka on tehtävä, jotta saat asiat käyntiin. Sinun on päätettävä, kuka olet brändinä. Sinun on määriteltävä kohdeyleisösi. Sinun on selvitettävä, mikä saa sinut erottumaan ja mikä erottaa sinut kilpailijoistasi. Sinun on aloitettava markkinointi ja luotava kohua itsesi, brändisi ja yrityksesi ympärille. Mutta yhtä asiaa sinun ei välttämättä tarvitse tehdä? Lanseerata tuote.

Yritystä on mahdollista markkinoida ilman tuotetta. Palvelun, kuten konsultoinnin tai suunnittelun, ympärille rakentuvilla yrityksillä on yhtä paljon potentiaalia kuin tuotekeskeisemmillä yrityksillä. Toki yrityksen markkinoiminen on helpompaa, jos markkinoinnin voi rakentaa fyysisten tuotteiden ympärille. Mutta se ei kuitenkaan estä tekemästä yritykselle juuri sille sopivaa ja toimivaa markkinointia.

Ensimmäinen, ja ilmeisin, vaihtoehto markkinoida yritystäsi ilman tuotetta on markkinoida itseäsi. Palvelujen tarjoaminen tuotteiden sijaan on loistava tapa aloittaa tulojen tuottaminen yrityksesi alkuvaiheessa. Mitä sinä teet paremmin kuin kukaan muu? On varmasti ihmisiä, jotka maksaisivat siitä, mitä teet parhaiten – sinun pitää vain löytää heidät.

Käytätkö kaiken vapaa-aikasi Pinterestin, Facebookin ja kaikkien muiden sosiaalisen median alustojen tuntemukseen? Aloita sosiaalisen median hallintapalvelujen markkinointi yrittäjille tai pienyrityksille. Rakastatko kirjoittamista? Ala markkinoida sisältöpalveluita ja kirjoittaa blogeja ja e-kirjoja ja muille yrityksille. Oletko loistava myyjä? Tarjoa yhteistyökumppanuutta muiden brändien kanssa auttaaksesi heitä tekemään kaupat. Pointtina on se, että lähes jokaiselle palvelulle auringon alla on olemassa markkinat. Ja vaikka palvelupohjaisen liiketoiminnan laajentaminen voi olla hankalaa, se voi olla hyvä tapa saada itsesi esille ja alkaa luoda puhetta siitä, kuka olet ja mitä teet – tuotetta ei siis tarvita.

Et tarvitse tuotetta rakentaaksesi vahvan brändimielikuvan – tarvitset vain itsesi. Aloita podcast, tuota videoita YouTubeen, kirjoita blogia, ole vieraana muiden ihmisten podcasteissa – mitä ikinä sinun täytyykin tehdä saadaksesi brändiviestisi esille, tee se. Mihin se johtaa? Sinulle syntyy yleisö. Ja jos yleisösi on tarpeeksi kiinnostunut brändistäsi, voit rakentaa yritystäsi ja ansaita rahaa. Voit myydä mainostilaa blogissasi. Voit tehdä yhteistyötä suurempien brändien kanssa ja mainostaa niitä yleisöllesi. Ja kun pääset siihen pisteeseen, että sinulla on tuote lanseerattavaksi, sinulla on sitoutunut yleisö valmiina ostamaan sinulta.

Yrityksen perustaminen ilman tuotetta saattaa tuntua vaikealta, mutta se on täysin mahdollista. Nyt kun tiedät, miten se onnistuu, on aika lähteä markkinoimaan yritystäsi, olipa sinulla tuote tai ei. Luota itseesi ja siihen, että sinulla on tarjota jotain sellaista, mitä ihmiset haluavat ostaa. Kun olet päässyt alkuun ja saanut asiakkaita, jotka ovat tyytyväisiä tarjoamaasi palveluun, näistä asiakkaista tulee sinun mainostajiasi, kun he kertovat eteenpäin saamastaan hyvästä palvelusta. Tällä tavalla yrityksesi lähtee kasvamaan luonnollisella tavalla.

Jaa:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Lue lisää

Kirjan kannet ovat kirjan myyntipakkaus

Lukeminen on aina ollut suosittu harrastus, mutta parin viimeisen vuoden aikana sen suosio on kasvanut entisestään. Pandemia oli yksi vaikuttavista tekijöistä, mutta moni muukin asia

Mitä käyntikorttisi kertoo sinusta?

Käyntikorttien minimitarkoitus on helpottaa ihmisten yhteydenottoa, mutta ne voivat tehdä paljon muutakin. Käyntikorttisi voi brändityökaluna vaikuttaa pysyvästi siihen, mitä ihmiset ajattelevat sinusta, varsinkin jos se

Kirjaudu sisään

tai