Hyvin toteutetut kotisivut ovat kuin käyntikorttisi potentiaalisille asiakkaille

Internet on pullollaan erilaisia sivustoja. Kaikkien näiden sivustojen joukkoon mahtuu hyvin toteutettuja kotisivuja sekä myös huonosti toteutettuja kotisivuja. Kävijät arvioivat muutamassa sekunnissa kotisivun aloitussivun perusteella sen, kannattaako sivustoon tutustua ja tarkastella paremmin. Siksi onkin tärkeää, että kotisivun suunnittelemiseen on käytetty aikaa ja ajatusta.

Tänä päivänä kotisivuille on saatavilla paljon valmiita pohjia, joiden päälle sivua voi alkaa rakentamaan. Tämä näkyy hyvin esimerkiksi blogeissa, joissa monissa on käytetty samaa pohjaa sivun toteuttamisessa. Tällaisilla kotisivuilla valmiin pohjan käyttäminen voi olla ihan hyvä ratkaisu, koska julkaisujen rakenne pysyy aina samana; tekstiä, jonka joukossa on muutamia kuvia. Mutta kun puhutaan yritysten kotisivuista, niiden suunnittelussa ei kannata turvautua valmiisiin pohjiin, koska tarkoituksena on erottua muista ja luoda oma yritysimago. Ajattele asiaa sillä tavalla, että kotisivusi aloitussivu on kuin käyntikortti, jonka ojennat juuri tapaamallesi potentiaaliselle asiakkaalle tai yhteistyökumppanille. Onko kyseinen käyntikortti sellainen, että se herättää mielenkiintoa ja jää hänen mieleensä vai päätyykö se ensimmäisen vilkaisun jälkeen suoraan pöytälaatikkoon muiden vastaavien käyntikorttien joukkoon?

Tänä päivänä yritysten kotisivuihin liittyvät hyvin läheisesti myös yritysten sosiaalisen median sivut. Näiden sosiaalisten median sivujen kautta tulee tänä päivänä eniten liikennettä yritysten kotisivuille, nettikauppoihin ym. Ei siis pidä unohtaa myöskään tätä puolta yrityksen näkyvyydestä verkossa. Hyvin suunniteltu kotisivu kuvastaa yrityksesi tai brändisi identiteettiä. Luova ja inspiroiva verkkosuunnittelu luo yhteyden käyttäjiin ja tekee pitkäaikaisen vaikutuksen. Yritykselle pitkäaikaiset asiakkaat ovat ihan yhtä tärkeitä kuin uudet asiakkaat, joten verkkosivun tulee palvella kumpaakin näistä ryhmistä. Älä mieti vain sitä, mitä verkkosivusi kertoo sinusta tai yrityksestäsi, mieti myös sitä, mitä sinä oikeasti haluat sen kertovan.

Erilaisilla taustaväreillä, kuvilla, kuvioilla ja teksteillä graafinen suunnittelija voi luoda sinulle tai yrityksellesi kotisivun, joka heti ensisilmäyksellä kertoo toimialasta, tavoitteista, visiosta ja sanomasta. Kun nämä asiat käyvät kotisivulla vierailevalle henkilölle heti selväksi, eikä hänen tarvitse etsiä tai arvailla niitä, on todennäköisempää, että tämä henkilö jää sivustolle ja alkaa tutkimaan sitä paremmin. Tällöin tärkeää on se, että sivustolla navigoiminen on helppoa, sujuvaa ja selkeää.

Graafisen suunnittelijan avulla yritys voi toteuttaa kotisivut, jotka vastaavat yrityksen graafista ilmettä ja imagoa, oli kyseessä sitten ns. tavalliset kotisivut tai verkkokauppa, tai näiden kahden yhdistelmä. Kotisivujen suunnittelussa ei kannata jättää mitään puolitiehen tai sattuman varaan, vaan suunnitella toimivat ja houkuttelevat sivut, joita on helppo muokata esimerkiksi yrityksen kasvaessa tai laajentaessa tuotevalikoimaansa. Tällöin luot heti alusta asti sivustolla vieraileville kävijöille hyvän, ammattimaisen ja luotettavan mielikuvan. Jos olet kiinnostunut saamaan yrityksellesi hyvin suunnitellut ja toteutetut kotisivut ja pitää huolen niiden ylläpidosta, ota yhteyttä meihin ja voimme suunnitella yhdessä juuri sinun tarpeisiisi sopivat kotisivut.

Jaa:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Lue lisää

Kirjan kannet ovat kirjan myyntipakkaus

Lukeminen on aina ollut suosittu harrastus, mutta parin viimeisen vuoden aikana sen suosio on kasvanut entisestään. Pandemia oli yksi vaikuttavista tekijöistä, mutta moni muukin asia

Mitä käyntikorttisi kertoo sinusta?

Käyntikorttien minimitarkoitus on helpottaa ihmisten yhteydenottoa, mutta ne voivat tehdä paljon muutakin. Käyntikorttisi voi brändityökaluna vaikuttaa pysyvästi siihen, mitä ihmiset ajattelevat sinusta, varsinkin jos se

Kirjaudu sisään

tai