Panosta painotuotteidesi graafiseen suunnitteluun digitalisoitumisesta huolimatta

Painotuotteet ovat tärkeä osa yrityksen graafista ilmettä, mutta monessa yrityksessä niihin ei panosteta riittävästi. Yksi suurimmista syistä tähän on digitalisoituminen. Liian usein tulee vastaan yrityksiä, joiden käyntikortti on vain valkoiselle pohjalle lisätty yrityksen logo ja käyntikortin omistajan tiedot. Sama pätee myös kirjekuoriin, laskupohjiin ym. Laskupohjille on olemassa tietty malli, jota niiden pitää noudattaa, mutta tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö niistäkin voisi tehdä enemmän yrityksen ilmeeseen sopivia. Tänä päivänä paperilaskujen määrä on huomattavasti vähenemässä ja yhä useampi haluaa vastaanottaa laskunsa sähköisenä. Tämä luo yritykselle mahdollisuuksia luoda yritykselleen uudenlainen laskupohjan.

Kirjekuoret ovat toinen tuote sellainen tuote, joihin ei tänä päivänä panosteta kovinkaan paljon, koska asiakirjojen ym. lähettäminen toimii sähköpostin välityksellä. Monella yrityksellä ei ole käytössään lainkaan yrityksen graafista ilmettä noudattavia kirjekuoria vaan käytössä ovat tavalliset markettienkin hyllyiltä löytyvät kirjekuoret. On kuitenkin tilanteita, joissa yrityksen on toimitettava asiakirjoja, esimerkiksi tarjouksia kirjallisena, ja tällöin yritys voi kirjekuoren avulla jäädä mieleen jo ennen kuin kyseistä kuorta on edes avattu. Etenkin uusille yrityksille tämän kaltainen huomatuksi tuleminen on kallisarvoista, joten panostus painotuotteen suunnitteluun maksaa kyllä itsensä takaisin. Ensivaikutelman luominen on kaikille yrityksille tärkeää ja graafisen suunnittelijan toteuttamat painotuotteet ovat osa tätä kokonaisuutta.

Sähköistyminen on tuonut mukanaan sen, että yritykset, verkkokaupat ym. lähettävät asiakkailleen uutiskirjeitä tulevista tapahtumista, kampanjoista ym. Uutiskirjeet ovat myös osa yrityksen imagoa ja näkyvyyttä. Uutiskirjeet jäävät hyvin usein niiden vastaanottajilta lukematta, koska uutiskirjeen tilaajaksi on ryhdytty yleensä siksi, että on saatu jokin alennus ensimmäisestä tilauksesta tai jotain muuta vastaavaa. Panostamalla uutiskirjeiden ulkoasuun ja muotoiluun, varmistetaan se, että yhä useampi vastaanottaja oikeasti lukee sen. Ikävä kyllä tänä päivänä uutiskirjeet koostuvat suurimmilta osin vain otsikoista ja niiden alla olevasta tekstistä. Panostamalla sähköpostiin, jonka liitteenä uutiskirje on sekä itse uutiskirjeen ulkoasuun varmistavat niiden sisältämien viestin näkyvyyden useammalle silmäparille ja näin ollen potentiaalisille asiakkaille.

Uuden yrityksen perustamisessa on otettava huomioon niin paljon erilaisia asioita, etteivät painotuotteet useinkaan ole se kaikkein tärkein mielessä oleva asia. Mutta niihin kannattaa kuitenkin panostaa jo heti alkuvaiheessa, koska se luo yrityksestä ammattimaisen ja viimeistellyn ilmeen. Kaikkia painotuotteita ei ole välttämätöntä olla heti alkuvaiheessa, kunhan panostat niihin kaikkein tärkeimpiin. Sen jälkeen voit täydentää yrityksen graafista ilmettä vastaavia painotuotteita tarpeen mukaan. OmaGraafikon avulla voit luoda yrityksellesi täysivaltaisen graafisen ilmeen sekä graafisen ohjeistuksen helpottamaan yrityksen yhtenäisen graafisen ilmeen toteuttamista niin sähköisessä viestimisessä kuin painotuotteidenkin osalta.  Saat kaikki tarvitsemasi graafisen suunnittelun palvelun OmaGraafikolta yhdestä paikasta helposti ja nopeasti ja hintamme sopivat kaiken kokoisille yrityksille. Tutustu paremmin tarjontaamme ja tilaa jo tänään.

Jaa:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Lue lisää

Graafinen suunnittelu on erilaista ympäri maailmaa

On helppoa ajatella, että hyvä muotoilu on yleismaailmallista, mutta se, mikä on “hyvää” graafista suunnittelua Suomessa, ei välttämättä puhuttele japanilaista yleisöä. Alkuperäisen tekstin tarkka kääntäminen