Siirry sisältöön
  • Etusivu
  • Kuinka palvelu toimii?
  • Referenssit
  • Palvelut
  • Ota yhteyttä
  • Kirjaudu / Rekisteröidy
Menu
  • Etusivu
  • Kuinka palvelu toimii?
  • Referenssit
  • Palvelut
  • Ota yhteyttä
  • Kirjaudu / Rekisteröidy

Graafinen suunnittelu on monivaiheinen luova prosessi

  • 31 tammikuun, 2022

Graafisten elementtien suunnitteleminen on aina luova prosessi, joka lähtee asiakkaan tarpeesta. Yksi graafisen suunnittelun keskeisimmistä taidoista on luova ratkaisukyky; miten luoda suunnitelma, joka vastaa asiakkaan tarpeita mutta on samalla myös oivaltava ja tuon esille toivotun viestin? Graafisen suunnittelijan luova prosessi koostuu monista eri vaiheista, joilla kuljetaan kohti päämäärää, valmista suunnitelmaa. Jokaisen suunnittelijan luova prosessi on erilainen, mutta niihin liittyy aina tietyt osa-alueet. Jokainen tehtävä suunnitelma on myös erilainen, joten niihin luovaan prosessiin käytettävä aika voi vaihdella. Graafisen suunnittelijan kokemuksen myötä luova prosessi kehittyy sujuvaksi prosessiksi.

Ensimmäiseksi valmistellaan edessä olevaa työtä. Tässä vaiheessa asiakas voi olla antanut suunnittelijalle jonkinlaisen idean, jota lähteä työstämään. Tällöin luodaan pohja tulevalle suunnitelmalle. Jos tässä vaiheessa luovaa prosessia lähdetään väärään suuntaan, koko suunnitelma voi mennä pilalle ja joudutaan todennäköisesti aloittamaan prosessi uudelleen.  

Toisessa vaiheessa kypsytellään ideaa siirtämällä se vähäksi aikaa sivuun. Olet varmasti huomannut sen, että kun jotain asiaa miettii liikaa, ei siitä tunnu pääsevän eteenpäin. Mutta heti kun siirrät ajatuksen syrjään, alat saamaan siihen liittyviä uusia ideoita. Tästä päästäänkin siihen, että ensimmäinen idea ei välttämättä aina ole se kaikkein paras ja siksi sitä ei kannata lähteäkään heti toteuttamaan eteenpäin, etenkin jos saat kymmenen muutakin ideaa. Ideointivaiheessa kannattaa kirjata ylös kaikki ideat, olivatpa ne sitten hyviä tai huonoja. Huono idea voi olla sopimaton tässä kyseisessä projektissa, mutta sama idea voi ollakin hyvä jonkin toisen projektin kohdalla. Ideoista aletaan karsimaan pois huonoimpia kunnes jäljelle jäävät kaikkein toteutuskelpoisimmat.

Kun näistä ideoista on karsittu jäljelle se kaikkein paras, on aika lähteä työstämään sitä eteenpäin valmiiksi suunnitelmaksi. Ideaa hiotaan niin pitkälle, kunnes se vastaa annettua tehtävää ja on valmis toteutettavaksi. Hyvänkin idean toteutus voi kuitenkin epäonnistua, jos siihen ei panosteta tarpeeksi. On siis tärkeää valita se idea, joko tuntuu sopivalta juuri tähän projektiin ja jota on halukas viemään eteenpäin.

Meidän kokeneiden graafisten suunnittelijoidemme avulla voit toteuttaa monenlaisia graafisia projekteja, oli kyseessä sitten suuri tai pieni projekti. Yrityksissä tarvitaan graafista suunnitteluun monissa asioissa, alkaen yrityksen logosta ja yrityksen koko graafisesta ilmeestä. Ehkä tarvitset vain erilaisen ja mieleen jäävän käyntikortin tai pakkauksen uudelle tuotteelle. Mikä ikinä graafisen suunnitelman tarpeesi onkaan, me voimme toteuttaa sen. Meillä on tarjolla valmiita suunnittelupaketteja, joista voit valita tarvitsemasi. Jos niiden joukosta ei löydy sitä mitä tarvitset, voit ottaa meihin yhteyttä ja voimme keskustella tarpeistasi ja miten me voimme toteuttaa ne. Kaikilla graafisilla suunnittelijoillamme on yli viiden vuoden kokemus erilaisten projektien toteutuksesta. Joten voit olla varma siitä, että me pystymme auttamaan sinua kaikissa graafiseen ilmeeseen liittyvissä asioissa.

Jaa:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Lue lisää

Graafinen suunnittelu on erilaista ympäri maailmaa

On helppoa ajatella, että hyvä muotoilu on yleismaailmallista, mutta se, mikä on “hyvää” graafista suunnittelua Suomessa, ei välttämättä puhuttele japanilaista yleisöä. Alkuperäisen tekstin tarkka kääntäminen

Miksi yrityksille on tärkeää näkyä sosiaalisessa mediassa

Vankka läsnäolo sosiaalisessa mediassa tuo brändille lukuisia etuja. Yksi tavoitelluimmista on myynnin lisääminen. Sosiaalisten verkostojen avulla voit tavoittaa tuhansia ihmisiä, joista monet saattavat olla kiinnostuneita

Miten kasvattaa omaa liiketoimintaa toiminimellä toimiessa

Yrityksen liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta on tärkeää hankkia yritykselle pysyviä asiakkaita sekä jatkuvaa uusien asiakkaiden virtaa. Tämä vaatii ennen kaikkea sen, että yrityksellä on tarjolla tuote

Yrityksen logon rekisteröiminen tavaramerkiksi

Yrityksen logo on mahdollista rekisteröidä tavaramerkiksi samalla tavalla kuin yrityksen nimikin. Rekisteröidyn logon tunnistaa siitä, että sen perässä on Tavaramerkki (Trade Mark) tunnus. Kaikilla suurilla

Sivut

  • Etusivu
  • Ota yhteyttä
  • Palvelut
  • Pyydä arvio
  • Referenssit
  • Blogi
  • Käyttöehdot
  • Toimitusehdot
  • Tietosuojakäytäntö

Kategoriat

  • Graafinen suunnittelu
  • Logo ja brändäys
  • Painosuunnittelu
  • Taide ja kuvitukset
  • Tuotesuunnittelu
  • Video & animointi
  • Web-suunnittelu

tietoa meistä

  • [email protected]
  • Omagraafikko
  • Y-tunnus: 2820137-3
Facebook-f Twitter Instagram

Omagraafikko © 2022 All rights reserved