Miten saada oma tuote erottumaan kilpailijoiden tuotteista

Kilpaillussa vähittäiskaupan maailmassa tuotteesi on erotuttava muista hyllyssä olevista tuotteista ja houkuteltava asiakkaat valitsemaan sen kilpailijoiden sijaan. Tuotteellasi on oltava jotain, joka tekee siitä todella erityisen ja ansaitsee ostajien huomion. Mutta pelkkä tuote itsessään ei riitä. Sille on tärkeää valita ammattimainen pakkaus, joka antaa tuotteelle oikean vaikutelman, jotta se todella ponnahtaa esiin kaupan hyllyltä. Harkitse pakkaussuunnittelua, joka kertoo potentiaalisille asiakkaille, että mitä tahansa pakkauksen sisällä onkaan, tarjoaa se oikean laadun ja arvon tasapainon. Oikean tasapainon löytäminen ei vain kiinnitä potentiaalisten asiakkaiden huomiota, vaan houkuttelee heitä ottamaan askeleen pidemmälle ja ostamaan tuotteesi. Oikea pakkaus voi johtaa myyntiin heti ensimmäisestä päivästä lähtien, mutta sinulla on myös paremmat mahdollisuudet myydä tuotteitasi johtavissa vähittäiskaupoissa ja muissa tärkeissä paikoissa.

Laita itsesi asiakkaasi kenkiin, ja mieti, miten he näkevät ja tarkastelevat tuotetta. Kun tarkastelet saatavilla olevia tuotteita, viimeinen asia, jonka odottaa asiakkaiden tekevän, on viettää aikaa lukemalla pientä tekstiä yrittäen selvittää, mistä tuotteessasi on kyse. Nykyään ihmisillä ei yksinkertaisesti ole aikaa sellaiseen, mikä tarkoittaa sitä, että he etsivät jotain erilaista auttamaan heitä tekemään nopean päätöksen. He etsivät tuotetta, joka on pakattu selkeämpään ja ytimekkäämpään viestiin, jota on helpompi tulkita.

Jos he pitävät näkemistään ja kokevat valmistajan ponnistelevan luomaan jotain ainutlaatuista ja kaunista, he todennäköisemmin harkitsevat tuotteen ostamista. Parempi pakkaus kertoo asiakkaalle, että välität todella tuotteesta, jota yrität heille myydä. Huono pakkaus kertoo heille, ettet todellakaan välitä tuotteesta; sen sijaan tarjoat heille vain halvan vaihtoehdon, joka ei ehkä ole heidän rahansa arvoinen. Pitämällä muotoilun yksinkertaisena mutta houkuttelevana kerrot asiakkaalle, että välität paljon tuotteen laadusta eikä vain myynnin tekemisestä.

Saatat ajatella, että ammattimainen suunnittelu vaikuttaa negatiivisesti ansaitsemiisi voittoihin. Näin ei kuitenkaan ole, ja ammattimaista suunnittelua tulisi pitää investointina yrityksesi menestyvään tulevaisuuteen. Pakkauksesi on eräänlaista viestintää sinun ja asiakkaidesi välillä. Valitsemasi muotoilu on tilaisuutesi tehdä ensivaikutelma asiakkaistasi ja saat vain yhden mahdollisuuden ensimmäiseen vaikutelmaan, joten on todella tärkeää, että onnistut siinä!

Halpa, yleinen muotoilu välittää asiakkaalle viestin, että mitä tahansa pakkauksen sisällä onkaan, on se todennäköisesti samaa kuin kaikki muut hyllyssä olevat tuotteet. Sinun on varmistettava, että tuotteesi loistaa hyllyllä, että se erottuu joukosta ja antaa kestävän vaikutelman potentiaalisille asiakkaille. Toisaalta laadukkaan pakkaussuunnittelun valitseminen kertoo asiakkaille, että sisältä löytyvä tuote on korkealaatuista ja että he voivat tuntea olonsa luottavaiseksi ostoksen tekemisessä. Halpa ja geneerinen suunnittelu pakkauksissa on yksi varma tapa saada ihmiset epäilemään tuotetta.

Muista, että vaikka itse tuote on tärkeä, myös pakkaukseen investoiminen voi saada asiakkaat ostamaan tuotetta jatkossakin, kun se on helppo erottaa muiden tuotteiden joukosta.

Jaa:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Lue lisää

Oikean fontin valitseminen

Oikean fontin valitseminen graafisen suunnittelun työhön on tärkeää. Eri fontit kommunikoivat erilaisilla ominaisuuksilla ja niillä on omat persoonallisuutensa. Tulevat asiakkaasi tekevät olettamuksia yrityksestäsi vain logon

Tuotemerkin luominen ja brändäys

Kun puhutaan tuotemerkeistä ja brändäyksestä, moni ajattelee sen koskevan vain sellaisia tuotteita, jotka voi ostaa kaupan hyllyltä. Mutta tämä ei pidä paikkaansa. On itseasiassa olemassa