Siirry sisältöön
  • Etusivu
  • Kuinka palvelu toimii?
  • Referenssit
  • Palvelut
  • Ota yhteyttä
  • Kirjaudu / Rekisteröidy
Menu
  • Etusivu
  • Kuinka palvelu toimii?
  • Referenssit
  • Palvelut
  • Ota yhteyttä
  • Kirjaudu / Rekisteröidy

Mikä logo on?

  • 13 kesäkuun, 2021

Paljon puhutaan logoista, mutta mikä logo itseasiassa on ja mikä sen merkitys on logon haltijalle, yritykselle, yhdistykselle ym? Logo on yrityksen graafinen tunnus, joka koostuu logotyypistä ja liikemerkistä, tai vain toisesta niistä. Logo on yrityksen tai tuotteen nimen tietty tarkoin määrätty graafinen esitystapa. Logo eroaa liikemerkistä siinä, että liikemerkki kattaa logon lisäksi myös kuvallisen symbolin. Logoa käytetään yleensä toiminimestä, tavaramerkistä tai brändistä. Toimiva logo on tunnistettava, se on mieleenpainuva sekä kiinnostusta ja luottamusta herättävä. Logo luo ensivaikutelman yrityksestä ja siitä välittyy usein myös välittömästi yrityksen toimiala sekä identiteetti. Logo myös erottaa yrityksen muista toimijoista. Huono logo syö uskottavuutta jokaiselta yrityksen viestiltä, hyvä logo antaa heti ensikättelystä ammattimaisen vaikutelman. Logo on organisaation tärkein tunnus, jota käytetään käyntikorteissa, asiakirjoissa, mainosmateriaaleissa, yrityksen tuotteissa ym.

Kaiken edellä mainitun vuoksi on siis selvää, että yrityksen logon suunnitteleminen ja valinta on erittäin tärkeää yrityksen toiminnan kannalta. Logo on yksi niistä asioista, jotka yrityksen kannattaa miettiä jo heti yrityksen alkuvaiheessa, sillä yrityksen mainostaminen ja tunnettavuuden kasvattaminen on erittäin vaikeaa, jos yrityksellä ei ole olemassa sellaista asiaa, joka saa heidät jäämään vastaanottajien mieleen, olipa kyseessä sitten pieni tai suuri yritys.

Koska logoja käytetään erilaisissa tilanteissa, logosta on oltava saatavilla erilaisia tiedostomuotoja. Niitä ovat

  • SVG-logo. Vektoritiedosto, jossa logon kokoa ei mitat pikseleissä. Tämän ansiosta logoa voidaan ’venyttää’ tai vastavuoroisesti ’pienentää’ haluttuun käyttötarkoitukseen sopivan kokoiseksi.
  • Mustavalkoinen logo. Käytetystä logosta on hyvä olla aina myös mustavalkoinen versio. Tätä voi käyttää esimerkiksi tulostettavissa asiakirjoissa ja laskuissa ym. Etenkin pienemmissä yrityksissä asiakirjat tulostetaan mustavalkoisina.
  • Vesileimalogo. Vesileima logoa käytetään yleensä tekijänoikeus symbolina. Esimerkiksi valokuvaajat voivat lisätä vesileimalogon valokuviinsa.
  • Läpinäkyvä logo. Läpinäkyvällä logolla ei ole taustaa ja siksi se voidaan sijoittaa halutulle taustalle.

Kun asiakas tilaa logon graafiselta suunnittelijalta, tilauksen yhteydessä käydään läpi se, mitä kaikkia näistä muodoista asiakas tarvitsee. Suunnittelija toteuttaa ne asiakkaan toiveiden mukaisesti.

Pienelle yritykselle voi tuntua helpoimmalta suunnitella logo itse, ja jos taitoja sellaiseen on, niin miksipä ei. Mutta joillakin saattaa olla sellainen harhakuvitelma graafisen suunnittelun palveluista, että ne ovat todella kalliitta. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Tietenkin isot projektit ovat hintavia, mutta esimerkiksi logon suunnittelu ei ole niin kallista. Kannattaa siis ottaa selvää, millaisella hinnalla yritykselleen voi saada logon suunniteltua.

Jos haluat tietää lisää meidän hinnoistamme ja muutenkin tarjoamistamme suunnittelupalveluista, voit jättää meille yhteydenottopyynnön, johon vastaamme mahdollisimman nopeasti. Meidän kauttamme saat yrityksellesi logosuunnittelun toiveidesi mukaisesti nopeasti ja todella kilpailukykyiseen hintaan. Tarjoamme graafisen suunnittelun palveluita kaikenlaisille asiakkaille, niin pienille kuin suurille yrityksille. Palvelumme on aina avoinna ja voit lähettää meille viestin milloin tahansa.

Jaa:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Lue lisää

Graafinen suunnittelu on erilaista ympäri maailmaa

On helppoa ajatella, että hyvä muotoilu on yleismaailmallista, mutta se, mikä on “hyvää” graafista suunnittelua Suomessa, ei välttämättä puhuttele japanilaista yleisöä. Alkuperäisen tekstin tarkka kääntäminen

Miksi yrityksille on tärkeää näkyä sosiaalisessa mediassa

Vankka läsnäolo sosiaalisessa mediassa tuo brändille lukuisia etuja. Yksi tavoitelluimmista on myynnin lisääminen. Sosiaalisten verkostojen avulla voit tavoittaa tuhansia ihmisiä, joista monet saattavat olla kiinnostuneita

Miten kasvattaa omaa liiketoimintaa toiminimellä toimiessa

Yrityksen liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta on tärkeää hankkia yritykselle pysyviä asiakkaita sekä jatkuvaa uusien asiakkaiden virtaa. Tämä vaatii ennen kaikkea sen, että yrityksellä on tarjolla tuote

Yrityksen logon rekisteröiminen tavaramerkiksi

Yrityksen logo on mahdollista rekisteröidä tavaramerkiksi samalla tavalla kuin yrityksen nimikin. Rekisteröidyn logon tunnistaa siitä, että sen perässä on Tavaramerkki (Trade Mark) tunnus. Kaikilla suurilla

Sivut

  • Etusivu
  • Ota yhteyttä
  • Palvelut
  • Pyydä arvio
  • Referenssit
  • Blogi
  • Käyttöehdot
  • Toimitusehdot
  • Tietosuojakäytäntö

Kategoriat

  • Graafinen suunnittelu
  • Logo ja brändäys
  • Painosuunnittelu
  • Taide ja kuvitukset
  • Tuotesuunnittelu
  • Video & animointi
  • Web-suunnittelu

tietoa meistä

  • [email protected]
  • Omagraafikko
  • Y-tunnus: 2820137-3
Facebook-f Twitter Instagram

Omagraafikko © 2022 All rights reserved