Logo on yrityksen tärkein asia – se on yritykselle sekä identiteetti että markkinointiväline. Kun mietitään tunnettuja yrityksiä, logo on varmasti ensimmäinen asia, joka niistä tulee mieleen. Logo auttaa yritystä jäämään ihmisten mieliin ja tekee kaikista näistä ihmisistä samalla potentiaalisia asiakkaita. Monista yritysten logoista on jopa tullut todella ikonisia. Hyvän logon esimerkkinä voidaan katsoa Niken logoa, joka koostuu kolmesta osasta: yrityksen nimestä Nike, Swoosh -merkistä sekä lauseesta Just Do It. Monissa Niken tuotteissa näkee tänä päivänä vain pelkän Swoosh -merkin, mutta kaikki tunnistavat sen Niken tuotteeksi. Niken logo on myös hyvä osoitus siitä, miten logosta voidaan suunnitella monia erilaisia variaatioita eri fonteilla ja eri yhdistelmillä, mutta silti se on yleisön helposti tunnistettavissa.
Designmerkit kuten Louis Vuitton, Chanel ja Gucci ovat tehneet monogrammi -logoistaan myyntivaltin, joka on tehnyt heidän tuotteistaan haluttuja ympäri maailman. Automerkit tunnistetaan pelkän logon perusteella. Logon merkitys yritykselle on siis todella suuri. Tänä päivänä, etenkin kun puhutaan vaatteista ja muodista, logon pitää näkyä. Mutta logo on ihan yhtä tärkeä kaikille yrityksille niiden toimialasta riippumatta. Oli kyseessä sitten vaikka teollisuusyritys, leipomo tai kulmakahvila. Voidaan siis sanoa logolla olevan kaksi pääasiallista tehtävää: luoda mieleen jäävä mielikuva yrityksestä ja auttaa yleisöä tunnistamaan yrityksen tuotteet.
Jos vielä mietitään tunnetuimpien yritysten logoja, ovat ne loppujen lopuksi melko yksinkertaisia, niin kuvioltaan kuin väritykseltäänkin. Logoissa on värejä yleensä vain kaksi tai kolme, useampi väri tekisi logosta liian sekavan. Tällainen melko yksinkertainen ja kaksivärinen logo jää helpommin kuluttajan mieleen. Mutta logon yksinkertaisuus ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö sen takana olisi paljon ajatusta ja useita työtunteja, joiden aikana logosta on muokattu juuri oikeanlainen. Siksi logon suunnittelemiseen kannattaa käyttää aikaa ja ammattilaisten palveluita. Vaikka tarjolla onkin erilaisia ohjelmia, joita voi käyttää logon suunnittelemiseen, ei logon suunnitteleminen itse ole kuitenkaan suositeltavaa.
Kun uusi yritys haluaa luoda itselleen logon, tulee heidän kääntyä graafisen suunnittelijan puoleen. Tämän kanssa yrityksen tulee käydä keskustelua siitä, millaisia ajatuksia heillä on yrityksen logosta. Näiden keskusteluiden perusteella graafinen suunnittelija saa tietoa, jotka antavat hänelle hyvät lähtökohdat yrityksen logon suunnittelemiseen. Graafinen suunnittelija voi tuoda esille ideoita ja ajatuksia, joita yrityksen omistajille ei välttämättä itselleen ollenkaan tullut mieleen. Suunnittelija ei myöskään tee vain yhtä ehdotusta, vaan hän suunnittelee useampia eri vaihtoehtoja.
Jos yritykselläsi on tarvetta logon suunnittelemiseen, ota yhteyttä meihin, ja kerro meille ideoistasi ja ajatuksistasi. Kokeneet graafiset suunnittelijamme auttavat luomaan yrityksellenne juuri sille sopivan logon. Voit myös lähettää meille kysymyksiä liittyen logon suunnitteluun, ja me vastaamme teille mahdollisimman nopeasti. Monet yritykset ovat käyttäneet palveluamme saadakseen ainutlaatuisen logon, joka sopii täydellisesti yrityksen ilmeeseen.