Siirry sisältöön
  • Etusivu
  • Kuinka palvelu toimii?
  • Referenssit
  • Palvelut
  • Ota yhteyttä
  • Kirjaudu / Rekisteröidy
Menu
  • Etusivu
  • Kuinka palvelu toimii?
  • Referenssit
  • Palvelut
  • Ota yhteyttä
  • Kirjaudu / Rekisteröidy

Mikä on logo?

  • 17 huhtikuun, 2020

Aivan perustasolla logot ovat symboleja, jotka koostuvat tekstistä ja kuvista, jotka auttavat meitä tunnistamaan merkkejä. Hyvä logo on tärkeä osa brändiäsi. Se auttaa asiakkaita ymmärtämään, mitä teet, kuka olet ja mitä arvostat. Tässä on määritelmä, mikä logo on ja kuinka siitä hyötyä parhaiten.

Mitä logo tekee

Logo erottaa sinut kilpailijoista. Logon tärkein tehtävä on antaa yrityksellesi ainutlaatuinen merkki, joka erottaa sinut muista yrityksistä.

Toisin sanoen logot voivat luoda vahvoja visuaalisia assosiaatioita yrityksen kanssa. Tämä auttaa asiakkaita pitämään brändisi mielessä.

Ajattele merkkejä, kuten Nike tai McDonalds, joiden logot ovat niin yleisiä, että ne voidaan tunnistaa heti liitetyn nimen kanssa tai ilman. Ei ole yllättävää, että logot ovat niin keskeinen osa brändi-identiteettiä.

Mitkä ovat logon elementit?

Typografia
Kun kyseessä on muoto, logo sisältää yleensä jonkinlaisen typografisen elementin. Tämä voi vaihdella monogrammityylisestä yksittäisestä kirjaimesta lyhenteeseen tai yrityksen koko nimeen.

Joskus typografiaan liittyy symboleja tai kuvakkeita. Ne voivat olla edustavia tai koostua abstraktista geometrisistä elementeistä.

Tietyissä tapauksissa logot sisältävät myös koriste-elementtejä, kuten rivityötä tai visuaalisia välimerkkejä – kuten pienet tähdet tai katkoviivat -, jotka eivät välttämättä luo erityistä, itsenäistä kuvaa.


Muodon lisäksi tulee väri. Logot voivat olla mustavalkoisia, yksivärisiä tai monivärisiä. Monivärisissä logoissa on usein paletteja, jotka ovat joko analogisia, tarkoittaen samanvärisiä värejä, tai täydentäviä, tarkoittaen etäisen tai vastakkaisen sävyn värejä.

Kuinka logo eroaa brändäyksestä?

Yksi yleinen sekaannus, jota näemme, tulee ymmärtämään ero logojen ja tuotemerkkien välillä. Se kuulostaa monimutkaiselta, mutta ero on melko yksinkertainen: Brändisi on joukko ihmisten käsityksiä yrityksestäsi. Toisin sanoen sitä voidaan ajatella suuren kuvan vaikutelmana, jonka yrityksesi jättää asiakkaalle. Tämän vaikutelman voivat jättää monet asiat, kuten mainoksesi, mainoksesi, asiakaspalvelu ja kyllä ​​myös logosi.

Se on totta, logosi on osa tuotemerkkiäsi. Esimerkiksi, vaikka Applen logo on ikoninen ja heti tunnistettavissa, se ei ole ainoa asia, joka luo heidän tyylikkään, helppokäyttöisen ja asiakasystävällisen tuotemerkki-identiteetin. Nämä ominaisuudet ilmaistaan ​​suunnitteluvaihtoehtojen kautta mainostauluissa, mainoksissa, verkkosivujen suunnittelussa ja myymälöissä paikan päällä. Logolla on vain visuaalinen assosiaatio noihin asioihin. Lisäksi katsotaanpa, että Apple ei vain olisi sama ilman söpöä, osittain syötyä Applea.

Jaa:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Lue lisää

Yrityksen logon rekisteröiminen tavaramerkiksi

Yrityksen logo on mahdollista rekisteröidä tavaramerkiksi samalla tavalla kuin yrityksen nimikin. Rekisteröidyn logon tunnistaa siitä, että sen perässä on Tavaramerkki (Trade Mark) tunnus. Kaikilla suurilla

Skandinaavinen tyyli graafisessa suunnittelussa

Kun puhutaan skandinaavisesta tyylistä, monet ajattelevat heti sisustustyyliä ja Ikean kalusteita. Skandinaavinen tyyli on kuitenkin myös yksi suosituimmista graafisessa suunnittelussa käytetyistä tyyleistä. Tämän tyylin tunnistaa

20 parasta ideaa oman yrityksen perustamiseen vuonna 2022

Parin viime vuoden aikana moni on miettinyt oman yrityksen perustamista joko oman päivätyönsä rinnalle tai kokopäiväiseksi työksi. Tässä on ideoita siihen, millaisen yrityksen kannattaa perustaa

Miten perustaa oma yritys?

Monet tänä päivänä miettivät oman yrityksen perustamista, mutta jotkut saattavat pelätä sitä, että yrityksen perustaminen on liian vaivalloista ja vaikeaa. Yrityksen perustaminen on itse asiassa

Sivut

  • Etusivu
  • Ota yhteyttä
  • Palvelut
  • Pyydä arvio
  • Referenssit
  • Blogi
  • Käyttöehdot
  • Toimitusehdot
  • Tietosuojakäytäntö

Kategoriat

  • Graafinen suunnittelu
  • Logo ja brändäys
  • Painosuunnittelu
  • Taide ja kuvitukset
  • Tuotesuunnittelu
  • Video & animointi
  • Web-suunnittelu

tietoa meistä

  • [email protected]
  • Omagraafikko
  • Y-tunnus: 2820137-3
Facebook-f Twitter Instagram

Omagraafikko © 2022 All rights reserved