5 tapaa, joilla verkkosivusi tyyli voi rohkaista käyttämään enemmän rahaa

Jokainen verkkosivun kehittäjä saa kicksit, kun liikenne sivulle lisääntyy. Kukapa ei kokisi ylpeyttä, kun saa tietää, että jokin, mitä teit houkuttelee lisää ihmisiä sivuillesi? Se on todiste siitä, että teit viisaan päätöksen.

Samaan aikaan kun kasvanut liikenne saa olomme hyväksi, meidän ei tulisi olla liikaa sen varassa. Ellet sitten ansaitse rahaa ainoastaan mainoksilla, kävijämäärien kasvattaminen ei välttämättä tarkoita, että yritys tekee enemmän rahaa.

Sinun täyttää muuttaa heidät kävijöistä ostajiksi, mikä on usein vaikeaa… ellet sitten hyödynnä tyyliratkaisuja, jotka kannustavat käyttäjiä käyttämään enemmän rahaa. Siitä miten suunnittelijat tekevät tämän on paljon teorioita, mutta seuraavat viisi erottuvat suhteellisen yksinkertaisina ratkaisuina, joiden olemme nähneet tekevän ihmeitä monille yrityksille.

1. Pidä web design niin yksinkertaisena kuin mahdollista

Roska haastaa kävijöiden kykyä ymmärtää katsomaansa, joten sinun kannattaa pitää suunnittelu niin yksinkertaisena kuin mahdollista. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että haluaisit ottaa mallia miljoonien muiden sivujen käyttämistä geneerisistä ulkomuodoista. Sinulla kannattaa olla myös myös ainutlaatuinen, tuore esteettinen sivu!  

On melkein loputon määrä keinoja luoda vahva suunnittelu. Valitsemasi keinon tulisi kuitenkin kertoa jotain brändistäsi. Jos sivusi myy musiikkia tai elokuvia, voit ottaa rohkean lähestymistavan. Käyttämällä tekstipohjaista, interaktiivista suunnittelua, voit suositella kappaleita, elokuvia ja muita tuotteita kävijöillesi. Jos sivusi myy käsitöitä, sinun kannattaa sitten valita visuaalinen lähestymistapa, joka käyttää hyvin suunniteltua esteettistä puolta, mikä korostaa tuotteidesi laatua.

2. Rakenna intuitiivinen navigointikeino

Harvat asiat karkoittavat potentiaaliset asiakkaat niin nopeasti kuin huono navigointi-työkalu. Voit käyttää luovuutta navigoinnissa, mutta sen tulee aueta ensikertalaisille. Jos se ei ole luonteva, he eivät luota brändiisi.

Harkitse sellaisen boldatun värin käyttöä, joka erottaa navigointi painikkeet muusta verkkosivusta. Saatat myös ehkä haluta antaa niille erottuvia muotoja, jotka saavat painikkeet erottumaan muista tyylielementeistä.

3. Älä unohda mobiilikävijöitä

Mobiililaitteita on tullut suosituimpia vuosi vuodelta, joten sinun tulee miettiä sitä, miltä verkkosivusi näyttää eri laitteilta katsottuna.

Ideaalia olisi kokeilla suunniteluasi useilla eri laitteilla, mm. eri firmojen tableteilla ja älypuhelimilla.  

4. Nosta erikoistarjoukset esiin

Monet suunnittelijat ovat lopettaneet pop-uppien käytön. Yleisestä ottaen pop-upit nähdään ärsyttävinä ja tunkeilevina. Vierailijasi eivät halua nähdä niitä, joten sinun ei kannata käyttää niitä.

5. Suosittele muita tuotteita kassalla

Kun olet muuttanut kävijän ostajaksi, ota ylimääräinen askel kasvattaaksesi rahasummaa, jonka käyttäjä käyttää sivuillasi. Asiakkaalle sopivien tuotteiden suosittelu toimii aika hyvin.